Учень 7-А класу Сорокін Ярослав брав участь у роботі над проектом « Логічно мислити …Це важко?» Він знайшов 5 простих кроків на шляху пошуку розв’язку логічної задачі:
v завжди робіть таблицю, у ній ви зможете врахувати всі ймовірні варіанти;
v уважно читайте кожне твердження, по-справжньому уважно. Звичайно кожне твердження містить щось таке, що дозволить вам спростувати хоча б один із варіантів;
v намагайтесь відшукати головне твердження. У складних задачах воно може стояти не спочатку і навіть не на другому місці, але воно обов’язково є. Найімовірніше, головним буде третє або четверте твердження. Але пам’ятайте: у логічних задачах не існує сталих правил;
v після того як переглянули всі твердження й викреслили ті з них, безглуздість яких видно неозброєним оком, порівняйте між собою ті, що залишилися, й визначте зв’язки та протиріччя;
v розв’язок можна знайти простим методом послідовних виключень. Тільки не відступайте, якщо не можете розв’язати задачу. Як тільки зрозумієте принцип побудови такої задачі, ви почнете «лускати» їх, як горішки.
А тепер пропонуємо вашій увазі деякі задачі з його роботи.
Задача 1. На всесвітньому фестивалі молоді зустрілись 6 делегатів. Виявилось, що серед будь-яких трьох з них двоє можуть порозумітись між собою якоюсь мовою. Доведіть, що тоді знайдеться 3 делегати, кожен з яких може порозумітись з кожним.
Задача 2.Є 5 монет, серед яких одна фальшива. Невідомо, легша вона або важча. Вага дійсної монети – 5 г. Як за допомогою двох зважувань на терезах можна знайти фальшиву монету, маючи гирю вагою 5 г?
Шведова Руслана Леонідівна, учитель 7 - 8 класів
Комментариев нет:
Отправить комментарий